dinsdag 10 april 2012

Oil Cleansing Method (OCM)

Hoihoi! 
Een tijdje geleden las ik op de blog van Serena iets over de Oil Cleansing Method. (klik hier) Ik vond het erg interessant, en ik was van plan om er ook mee te gaan beginnen. 

Wat is de OCM? 
De OCM is een methode waarmee je je huid reinigt. Sommige mensen denken dat door olie je veel puistjes krijgt, maar dat is echt niet zo. Tenminste, niet als je de goede olie gebruikt. Je huid maakt namelijk van nature ook al olie aan, waardoor je huid versterkt wordt. Met de OCM reinig je je huid, en hydrateer je je huid. Met producten als Clearasil heb je misschien al eens gemerkt dat je huid wat trekkerig aanvoelt. Dat komt doordat die namelijk al het vet en de olie uit je huid 'trekt'. (Ik kan er ook niet tegen, omdat ik gevoelig ben voor SLS en SLES.) De Wonderolie haalt al het vuil uit je huid, waardoor die daarna trekkerig aanvoelt, maar door er zonnebloemolie of olijfolie aan toe te voegen, voorkom je dat. 

Verhoudingen.
Als je een vette huid hebt, kun je het beste deze verhoudingen gebruiken:
- 30% ricinusolie en 70% zonnebloemolie
- 75% ricinusolie en 25% olijfolie
Als je een normale huid hebt, kun je het beste dit doen:
- 20% ricinusolie en 80% zonnebloemolie
Als je een droge huid hebt, is dit het beste:
- 10% ricinusolie en 90% zonnebloemolie
- 25% ricinusolie en 75% olijfolie

Wat te doen
Omdat ik geen zonnebloemolie in huis heb, gebruik ik olijfolie. De Wonderolie heb ik bij de Etos gekocht, voor €2,45. En wat moet je dan doen? Het is heel simpel:
Stap 1: Pak al je spullen, en doe evt. een trechter in je flesje.
Stap 2: Doe de Wonderolie in je flesje (zoek wel even uit welk huidtype je hebt
Stap 3: Doe de juiste hoeveelheid olijfolie/zonnebloemolie bij het flesje.
Stap 4: Draai het flesje een paar keer om, zodat het wat mengt.
Nu is je reinigingsolie klaar!

Hoe te gebruiken
Je kunt het elke ochtend en avond gebruiken, maar omdat ik geen risico wil lopen dat ik als een glimworm rondloop, ga ik het alleen 's avonds gebruiken. Je doet een beetje op een wattenschijfje, en brengt het aan op je gezicht. Daarna haal je het er met een warm washandje eraf, zodat je je gezicht ook een beetje stoomt. Hierna kun je een crème gebruiken. 

Ik zal proberen elke week een update te geven. Zoals je ziet heb ik er trouwens niet veel olie in gedaan, omdat ik eerst even af wil wachten hoe het bevalt. En je kunt natuurlijk lekker lang met zo'n flesje doen!
Ik doe trouwens nu nog geen voor foto, misschien over een maand dat ik dan een voor en na foto doe. 

Gaan jullie ook de OCM gebruiken? Of gebruik je het al?

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

You Get A Lifetime Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos