zondag 29 april 2012

Essence My Skin Mattifying Cream

Hoihoi!
De meesten van jullie weten wel hoe belangrijk het is om je huid goed te verzorgen. Nu dacht ik altijd dat ik dat wel deed. Ik waste mijn gezicht elke ochtend en avond, 's ochtends met gewone zeep, en 's avonds met Clearasil. In mijn vorige artikel kon je al lezen dat ik gevoelig ben voor SLS en SLES en dat dat dus in Clearasil zit. Dus ben ik gestopt met Clearasil. Ik gebruik sinds een jaar ook een crème, één van Essence. Die voor de normale huid. Maar sinds een paar maanden is mijn huid vetter geworden, en is die crème dus niet goed genoeg meer. Een tijdje terug kocht ik de Essence My Skin Mattifying Cream. 


Wat zegt Essence?
Matterende crème. Bijzondere lichtgewicht crème met een langdurig matterend effect. Speciaal ontwikkeld voor de behoeften van de gecombineerde huid. De waardevolle actieve ingrediënten, verrijkt met lychee & blauwe druif, hydrateren de huid intensief en maken haar zacht en soepel! De crème matteert tot 12 uur lang, met beschermende uva/uvb filters.
De verpakking
Eerst over de verpakking. De crème is verpakt in een kartonnen doosje, wat er best netjes uitziet. Maar Essence, moest dat etiket er nou echt zo slordig opgeplakt zitten? Het is echt met allemaal bobbels erop geplakt. Dat ziet er echt goedkoop uit, maar ach, dat is het ook. Ik mag niet zeuren over een etiket. Verder is het een vrij normale pot, niet te groot, niet te klein. Wat ik wel een voordeel vind, is dat er aan de binnenkant eerst nog een 'papiertje' zit. Zo weet je tenminste zeker dat niemand er met zijn/haar vingers aan heeft gezeten. 
De crème
En nu het belangrijkste: de crème zelf. Hij is vrij stevig, maar wel zuinig in gebruik. Je hebt maar een klein beetje voor je hele gezicht nodig. Verder trekt hij vrij snel in, wat erg fijn is, vooral als je daarna weer snel door moet. Er zit één nadeel aan: hij trekt een klein beetje. Ik merk wel dat mijn gezicht iets matter is, maar ook zeker veel zachter. Hij doet dus goed zijn werk, maar hij haalt de 12 uur zeker niet. Maar zo lang heb ik hem toch niet nodig, als ik hem 's ochtends opsmeer, rond half 8, dan is mijn gezicht wel mat tot ongeveer 4 uur. En vanwege het formaat zou je hem eventueel ook nog mee kunnen nemen in je tas (;. 
Vergelijking
Ik heb dus ook de crème voor 'alle' huidtypes. Het leek mij wel leuk om ze even te vergelijken. 
De ingrediënten
In de crème voor de normale huid zit:
En in de crème voor de vette huid zit:
Wat mij opviel was dat er in de crème voor de normale huid veel meer ingrediënten zitten. Trouwens, er zitten wel parabenen in. Dus geen SL(E)S, maar wel parabenen.

Substantie & Crème
Ik vind de crème voor de normale huid iets minder dik, maar net zo zuinig in gebruik. En in die crème zitten ook minuscule glittertjes, dus voor mijn huid niet zo geschikt.  

Welke vind ik beter?
Nou, ik geloof dat het wel logisch is, dat ik de mattifying crème fijner vind. Als ik wat drogere plekjes heb zal ik zeker de gewone nog pakken, maar als dag(en nacht-)crème gebruik ik de matterende liever.

De matterende crème krijgt een 8,5 , de gewone een 7,5. 

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

You Get A Lifetime Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos